loading...
اجتماعی
بانک ورزش بازدید : 300 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)
به گزارش "ورزش سه"، طرفداران تیم ملی هنوز در شوک باخت به عراق بودند که رسانه ای شدن یک ماجرا آنها را کمی امیدوار کرد.

اینکه بازیکن عراق به نام عبدالزهرا علیرغم دوپینگی بودن جلوی ایران بازی کرده و اگر این موضوع ثابت شود آن وقت نتیجه بازی ایران و عراق تغییر خواهد کرد و ایران به جای عراق حریف کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام ملتها می شود.

اگر چه در هیچ تورنمنت فوتبالی سابقه نداشته که نتیجه یک بازی عوض شود اما کی روش و مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوار بودند که پیگیری های آنها در مورد بازیکن سابق تراکتورسازی نتیجه دهد.

تائید دوپینگی بودن عبدالزهرا توسط فیفا و درخواست AFC از تیم ملی برای به تعویق انداختن بازگشتش به ایران باعث شده بود که طرفداران تیم ملی با امید بیشتری اخبار مربوط به این ماجرا را پیگیری کنند.

از صبح امروز به وقت تهران که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این پرونده تشکیل جلسه بود هر لحظه اخبار متفاوتی در مورد نتیجه بازی ایران و عراق منتشر می شد.

در شرایطی که عراقی ها مدعی بودند کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعا اعتراض ایرانی ها را قبول نخواهد کرد اما از این طرف طولانی شدن رسیدگی به این پرونده باعث می شد که به راحتی نا امید نشویم.

این وسط یک خبرنگار استرالیایی هم اعلام کرد که ایران هیچ شانسی برای بازگشت به جام ملتها ندارد تا همه چیز در ابهام پیش رود.

نهایتا کنفدراسیون فوتبال آسیا آب پاکی را روی دستان مسئولان فدراسیون فوتبال ریخت و اعلام کرد که اعتراض آنها مورد تائید قرار نگرفته است.

بدین ترتیب تیم ملی فردا به کشورمان برمی گردد و جام ملتها بدون هیچ تغییری و طبق روال سابق برگزار خواهد شد.

 

اگر لابی در فیفا داشتیم عراق محروم می‌شد

هراتیان در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: ما به ترس کنفدراسیون آسیا و قدرت فیفا باختیم، در حالی که مدارک حقوقی ما کامل ترین بود. اعتراض به دوپینگ پس از آنکه ثابت شده بود عبدالزهرا این کار را انجام داده باید توسط فیفا صورت می‌ گرفت اما آنها کوتاهی کردند. پس از 22 سپتامبر هم دیگر از وضعیت عبدالزهرا اطلاعی نداشتیم و وادا (کمیته مبارزه دوپینگ) پس از آن پیگیری وضعیت محرومیت این بازیکن عراقی شد که دیگر ما از شرایط او اطلاعی نداشتیم. همین که ای اف سی اذعان داشتند که این بازیکن دوپینگی است، نشان می‌ دهد که حق با ایران است.

او ادامه داد: اولین بار است که در ایران در یک دیدار رسمی در همه رشته ها چنین اتفاقی افتاده که نتیجه بازی باید برگردد، خیلی ها این شرایط را با وضعیتی که تیم امید در زمان منصوریان داشت مقایسه می‌ کنند اما اصلا قابل قیاس نیست. شاید اگر ما لابی های لازم و افراد پرقدرت در فیفا داشتیم، شرایط عوض می‌ شد. الان هم مردم ناامید نشوند، ما خیلی چیزها در این چند وقت یاد گرفتیم و برای اولین بار از لحاظ حقوقی ما مدارکی ارائه دادیم که کامل بود و باعث شد که خود فیفا و ای اف سی هم به دوپینگی بودن عبدالزهرا اعتراف کنند.

وی افزود: شاید بهتر بود که ما از همان استرالیا یک وکیل آگاه به امور دوپینگ می‌ گرفتیم که قانون ها را در این مورد بداند که دائم با من در تماس نباشند چون همین تاخیرها تاثیرگذار بود. قطعا من از طریق کمیته پزشکی ای اف سی و دوپینگ فیفا این مساله را در داخل و خارج پیگیری می‌ کنم که چطور می‌ شود بازیکن دوپینگی را محروم نکردند.

کی‌روش: احتمال تغییر نتیجه یک به هزار بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (شنبه) اعتراض ایران در خصوص حضور علاء عبدالزهرا، هافبک 27 ساله عراق در بازی مقابل تیم ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا را رد کرد. به این ترتیب تیم ملی ایران باید استرالیا را ترک کند و عراق حریف کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها شد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان لحظاتی پیش از اعلام حکم نهایی در هتل محل اقامت تیم ایران در سیدنی به خبرنگار شبکه تلویزیونی «SBS» استرالیا گفت: بابت مسئله دوپینگ عصبانی و ناراحت هستم. احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق تغییر کند یک به هزار است.

کی‌روش همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار این شبکه تلویزیونی بار دیگر ویلیامز، داور استرالیایی دیدار تیمش برابر عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

نامه رسمی AFC به فدراسیون فوتبال رسید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به صورت رسمی اعلام کردند که با درخواست ایران مبنی بر بازی غیرقانونی عبدالزهرا بازیکن عراق مخالفت شده است. در این نامه هیچ جزئیاتی عنوان نشده است.

به این ترتیب تیم فوتبال عراق در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف کره‌جنوبی برود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 503
  • کل نظرات : 107
  • افراد آنلاین : 69
  • تعداد اعضا : 106
  • آی پی امروز : 270
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 492
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 771
  • بازدید ماه : 771
  • بازدید سال : 39,548
  • بازدید کلی : 571,003